Wpływ na pozycjonowanie

Czy domeny TLDs mają wpływ na pozycjonowanie?

John Mueller zdecydował się rozwiać wątpliwości webmasterów dotyczące domen najwyższego poziomu (TLDs). Wpis został opublikowany na blogu Google Webmaster Center.

Dla przypomnienia Domeny TLD (Top Level Domain), są to domeny najwyższego poziomu, czyli takie powyżej, których w systemie DNS nie istnieją inne domeny. Przykładem krajowej domeny TLD jest np. .pl, natomiast domeny funkcjonalnej: .org, .biz czy .info.

Czy domeny TLDs mają wpływ na pozycję w wyszukiwarce? Wyjaśnień w tej kwestii udzielił John Mueller z Google. Jak się okazuje nie ma obecnie domen TLD, które byłyby faworyzowane przez Google i tym samym miały magiczny wpływ na pozycję strony.

Jak możemy dowiedzieć się z wpisu na blogu, Google traktuje nowe domeny TLD na równi. Nie mają również znaczenia słowa kluczowe w nazwach domen najwyższego poziomu. Dodatkowo nie ma znaczenia czy domena najwyższego rzędu jest funkcjonalna czy regionalna, ponieważ Google wciąż traktuje je jednakowo.

Więcej odpowiedzi na pytania dotyczące domen najwyższego poziomu można znaleźć na blogu Google. (https://webmasters.googleblog.com/2015/07/googles-handling-of-new-top-level.html)

Prośba o ponowne indeksowanie adresów URL szkodzi rankingowi?

Na Twitterze pojawiło się pytanie czy powinniśmy obawiać się utraty pozycji jeśli wyślemy prośbę do Google o ponowne zaindeksowanie strony.

John Mueller odpowiedział, że prośba o ponowne zaindeksowanie witryny nie wpływa negatywnie na pozycję, podkreślając, że również częste indeksowanie nie poprawia rankingu.

Dla wielu osób, którym pozycjonowanie nie jest obce, powyższa informacja jest oczywista. Wciąż jednak pojawia się wiele mitów na temat SEO i rankingów Google, które warto rozwiewać.

Kolumny niestandardowe na poziomie słów kluczowych i reklam

W Google AdWords często pojawiają się nowości i udoskonalenia – przyszedł czas na kolejne 🙂 . Google dodaje niestandardowe kolumny na poziomie słów kluczowych i reklam. Dowiedz się więcej.

Pierwsze niestandardowe kolumny pojawiły się w 2014 roku, a następnie były regularnie ulepszane. Dzięki nim możliwe jest dodawanie nowych metryk, których nie ma w ustawieniach domyślnych. Takie dodatkowe dane ułatwiają prowadzenie kampanii i jej analizę, czyli reklamodawca otrzymuje wgląd w najistotniejsze informacje i może na bieżąco optymalizować kampanię.

Obecnie możliwe jest bardziej zaawansowane użycie kolumn niestandardowych, gdyż dodane zostały na poziomie słów kluczowych i reklam. Google podkreśla, że dzięki tej zmianie reklamodawca uzyska lepszy wgląd w dane biznesowe. Przykładowo dzięki utworzeniu kolumny dla współczynnika konwersji z urządzeń mobilnych, można sprawdzić które słowa kluczowe konwertują najlepiej na urządzeniach mobilnych, a to spora ilość danych i krok do głębszej analizy kampanii.

Zmiana sposobu wyświetlania adresów URL w Google

Google ogłosiło na swoim blogu zmianę sposobu prezentowania adresów URL w wynikach wyszukiwania. Nowy sposób prezentacji dotyczy wyszukiwarki mobilnej.

Google postanowiło zamienić adresy URL na bardziej czytelne dla szukających informacji. Długie i nieczytelne adresy URL mają zostać zastąpione prostszą ścieżką nawigacyjną, która umożliwi odnalezienie danej podstrony w odwiedzanym serwisie.

Nowa forma wyświetlania wyników w wyszukiwarce ma za zadanie jaśniej prezentować, w którym miejscu na stronie znajdują się poszukiwane przez internautę informacje. Zmiana ma być stopniowo wprowadzona we wszystkich wersjach językowych wyszukiwarki.

Google radzi: aktualizacja strony dla wydarzeń cyklicznych

John Mueller udostępnił na Google+ kilka SEO porad dotyczących tego, w jaki sposób prawidłowo aktualizować strony dotyczące cyklicznych wydarzeń, tak aby użytkownicy bez problemu mogli wyszukać ich aktualną wersję.

Porady zostały zamieszczone w odpowiedzi na pojawiające się pytania,jak poradzić sobie z sytuacją, kiedy użytkownikom wyszukującym organizowane cyklicznie wydarzenia pojawia się w wynikach wyszukiwania zamiast aktualnej, zeszłoroczna strona.

Według wskazówek Johna Muellera niezależnie od tego czy jest to cykliczne wydarzenie, raport, aktualizacja produktu czy cokolwiek innego, co ma poprzednie wersje jak i nowe, jest jeden prosty sposób, aby zapewnić użytkownikom łatwe wyszukanie bieżącej wersji:

1. Umieść aktualną wersję na ogólnym adresie URL (/ foobarconf)
2. Skopiuj zeszłoroczne wydarzenie do nowego adresu URL wskazującego na jego poprzednią wersję (/ foobarconf / 2016)

Postępowanie zgodnie z tymi wytycznymi sprawi, że główny adres URL wydarzenia na przestrzeni lat nabierze wartości, co istotnie wpływa na efektywne pozycjonowanie stron tego typu.