Zmiany w GSC

Komenda Google „site”: adres url

Dobrze znana wszystkim webmasterom komenda „site” nie jest najlepszym wskaźnikiem pomiaru wszystkich stron zaindeksowanych w Google.

Po wpisaniu komendy „site: adres url”, Google wyświetla podstrony domeny, którą sprawdzamy. Jednak przy zastosowaniu tej komendy otrzymamy jedynie przybliżoną liczbę wyników.

Komenda dobrze radzi sobie z małymi witrynami, które nie posiadają zbyt rozbudowanej struktury. Gdy natomiast sprawdzamy rozbudowany serwis z wieloma podstronami pokazane przez komendę Google wyniki mogą być nieprawdziwe i mylące. Informacje te potwierdzał również Matt Cutts.

Nie warto więc przy sprawdzaniu dużych witryn ufać bezgranicznie wynikom, które uzyskujemy po wpisaniu komendy site.

Alternatywą są Narzędzia Google dla webmasterów przy pomocy, których można uzyskać uzyskać dokładniejsze wyniki.

Kiedy kolejna aktualizacja Pandy?

Kilka miesięcy bez aktualizacji jednego z kluczowych algorytmów Google, to już wystarczający powód by zadać pytanie: Kiedy Google zaktualizuje algorytm?

Ciężko ustalić kiedy po raz ostatni Google zaktualizowało swój algorytm, ponieważ ostatni oficjalny update Pandy miał miejsce 25 września. Natomiast ostatni udokumentowany przez portal SE Round Table 13 październik. Niektórzy webmasterzy twierdzą, że Panda została wypuszczona raz jeszcze 25 października, a według innych w grudniu przed samymi świętami.

Jednak od początku roku nie było już żadnych nowych sygnałów odnośnie ewentualnej aktualizacja. Strony, które zostały ukarane przez Pandę już niecierpliwie czekają na kolejny update, aby sprawdzić, czy zmiany, które zostały wprowadzone pozwolą odzyskać zaufanie Google.

Na forum webmasterworld.com można dostrzec już zniecierpliwienie:

„Yeah I’ve worked very hard to clear my site of Panda problems and I am eager for an update.”

„I’m really eagerly awaiting a Panda-update (FIX!). Since the last one (4.1) (…)”

Wizualizacja miasteczka Google

Firma Google zamierza stworzyć nową siedzibę w Mountain View w Kalifornii. Zaprezentowane wizualizacje robią wrażenie.

Projekt nowej siedziby, a właściwie campusu a może miasteczka Google został opracowany przez dwóch znanych architektów Bjarke Ingels’a zoraz Thomasa Heatherwick’a, którzy przełożyli wizję Google na projekt.

Google w kilku słowach charakteryzuje swój pomysł: „Nasz pomysł jest prosty. Zamiast tradycyjnych nieruchomych budynków postanowiliśmy stworzyć lekkie konstrukcje złożone z modułów, które można przemieszczać w zależności od tego, do jakich potrzeb ma służyć dany obszar. Każdą powierzchnię biurową będzie pokrywała przezroczysta powłoka pozwalająca na kontrolowanie mikroklimatu wewnątrz pomieszczeń. Pod kopułami znajdzie się miejsce dla drzew, trawników, kafejek i ścieżek rowerowych”

W kapusie ma znaleźć się również miejsce dla lokalnej społeczności. A także lokalnych sprzedawców i przedsiębiorców. Miasteczko Google miałoby być zasilane odnawialnymi źródłami.

Google kontra Yahoo

W listopadzie ubiegłego roku Firefox rozpoczął współpracę z Yahoo, która spowodowała spadek liczby użytkowników Google w USA o około 2 procent.

Jak pokazały ostatnie wyniki opublikowane przez Stat Counter Google straciło w grudniu w porównaniu z listopadem 2,1 procent swoich użytkowników, głównie na rzecz wyszukiwarki Yahoo, która natomiast zyskała 1,8 procent nowych użytkowników.

W związku z tym Google już podjęło działania, aby nie stracić kolejnych użytkowników, publikując na swoich portalach społecznościowych gift, który pokazuje użytkownikom Firefox jak mogą zmienić wyszukiwarkę Yahoo na Google.

Koniec Google Webmaster Tools?

Od dzisiaj nie będzie już Google Webmaster Tools. Teraz znany wszystkim zestaw narzędzi dla webmasterów przyjmie nową nazwę Google Webmaster Console.

Dzisiaj na oficjalnym blogu Google Webmaster Center Blog możemy przeczytać o zmianie nazwy jednego z bardziej znanych narzędzie oferowanych przez Google czyli GWT.

Zmiana Google wynika z faktu, że z popularnego narzędzia początkowo skierowane do webmasterów, korzystają… nie tylko webmasterzy. Jak przyznaje Google wśród użytkowników (jeszcze do wczoraj GWT) poza webmasterami jest wielu hobbystów, właścicieli małych firm, seowców, marketingowców oraz twórców aplikacji. Taki feedback o zróżnicowanym gronie fanów GWT, stał się dla Google podstawą do podjęcia decyzji o zmianie nazwy na Google Search Console.

Czy poza zmianą samej nazwy możemy spodziewać się również innych zmian? Google nie informuje o swoim planach, ale zaznacza, że z optymizmem patrzy na przyszłość Google Search Console.