Zmiany w Google Moja Firma

Google Moja Firma – aktualizacja lokalizacji

Google poprawiło sposób pokazywania lokalizacji w Google Moja Firma.

Jade Wang z Google poinformował na forum pomocy, że Google uaktualniło funkcję pokazywania lokalizacji firmy. Jak podał Wang Google będzie korzystać nie tylko z informacji, która podaje firma, ale również z opinii klientów.

Ma to na celu sprawienie, aby lokalizacja była w miarę możliwości najbardziej aktualna. W przypadku gdy użytkownicy wyszukiwarki zauważą, że lokalizacja firmy jest nieprawidłowa mogą to zgłosić. Google może dokonać aktualizacji Twojej lokalizacji w każdej chwili, a Ty możesz otrzymać od Google prośbę o sprawdzenie nowej zaproponowanej lokalizacji.

Więcej informacji o aktualizacjach lokalizacji w Google Moja Firma można znaleźć w Centrum Pomocy Google – Aktualizowanie lokalizacji.

Dodatkowe funkcje Google My Business

Google poinformowało na swoim blogu o wprowadzeniu nowych nowych funkcji dla mobilnych użytkowników Google Moja Firma.

Jak informuje na swoim blogu Google zmiany mają pomóc przedsiębiorcom w dotarciu do klientów.

Wśród nowych funkcji znalazła się możliwość odpowiadania na opinie poprzez aplikacje mobilną, wskazówki dojazdu, mapy i wiele więcej.

Google szczegółowo opisało wszystkie zmiany. Można się z nimi zapoznać na blogu we wpisie Businesses, Start your Smartphones

Geolokalizacja znika z wyników wyszukiwania

Google zdecydowało się na wycofanie ze swojej wyszukiwarki funkcji geolokalizacji. Powodem była mała liczba użytkowników korzystających z funkcji.

Funkcja geolokalizacji umożliwiała filtrowanie wyników wyszukiwania według konkretnych miast. Jest to dosyć znacząca zmiana, ponieważ Google nie umożliwia już sprawdzenia jak wygląda lista wyników gdy korzystamy z wyszukiwarki w innym mieście.

Google nie potraktowało jednak usunięcia geolokalizacji jako znaczącej zmiany, którą warto szczególnie nagłaśniać. O zmianie poinformowali użytkownicy wyszukiwarki na forach i portalach społecznościowych.

Niektórzy sugerowali, że brak geolokalizacji może być wynikiem jakiegoś błędu i jest tylko tymczasowy. Kalifornijki gigant rozwiał wątpliwości i potwierdził, że działanie było celowe. Przedstawiciel Google wyjaśnił, iż usunięcie funkcji było spowodowane coraz mniejszą liczbą osób z niej korzystających.

Funkcja geolokalizacji dostępna była po wybraniu „Narzędzi wyszukiwania”. Jednak jak widać na screenie, zostało po niej puste miejsce. Czy Google dołoży nową funkcję? Zobaczymy 🙂

Aktualizacja w Google Moja Firma: dodaj menu do wizytówki!

Google na swojej stronie z aktualizacjami ogłosiło ostatnio nowe funkcje w Google Moja Firma, czyli możliwość dodania menu do wizytówki.

Od teraz właściciele firm będą mogli przy użyciu interfejsu API oraz zgodnie z wytycznymi dodać menu do swojej wizytówki wyświetlającej się w lokalnych wynikach wyszukiwania.

Stanowiło to wcześniej problem, ponieważ Google często pokazywało nieaktualne menu a czasem nawet puste miejsce, zaciągając dane z innych witryn. Teraz właściciel firmy może sam określić skąd Google ma linkować do menu.

Są dwa rodzaje menu, które można dodać do wizytówki:

  • menu restauracji czy barów mających w ofercie napoje i posiłki, pokazujące pełną listę dostępnych posiłków i napojów,
  • menu firm oferujących usługi takich jak salony fryzjerskie czy warsztaty samochodowe, pokazujące pełny zakres wykonywanych usług.

Aby dodać menu muszą zostać spełnione wytyczne Google:

  • w menu muszą zostać zawarte pozycje i usługi dostępne dla klientów. Pełne menu może dotyczyć konkretnego rodzaju posiłków, na przykład obiadowych i zawierać linki do innych stron menu, na przykład śniadań,
  • nie można udostępniać tylko przykładowych menu lub fragmentów,
  • adres URL nie może kierować do stron zamawiania lub dostaw innych firm,
  • firmy zewnętrzne zarządzające wizytówkami klientów muszę powiadomić oraz otrzymać ich zgodę na udostępnienie adresu URL menu danej firmy.

Przypomnijmy, że wizytówka firmy jest pomocna jeśli chodzi o pozycjonowanie lokalne. Dzięki niej możemy zarządzać wizerunkiem firmy, ułatwić klientom znalezienie naszej firmy jak i dostarczyć o niej najważniejszych informacji.

Startuje program Google – Internetowe Rewolucje

Google zapowiedziało na swoim blogu nowy program Internetowe Rewolucje skierowany do obecnych i przyszłych przedsiębiorców. Polskie firmy będą miały możliwość skorzystania ze szkoleń prowadzonych przez ekspertów.

Jak wynika z zapowiedzi Google pilotaż programu rozpocznie się już na początku lipca w województwie śląskim. Program Internetowe Rewolucje ma wskazać przedsiębiorcom drogi do rozwoju swojego biznesu i nauczyć jak mogą wykorzystać rozwiązania internetowe.

Podczas serii szkoleń pilotażowych Google planuje zebrać cenne doświadczenie i na jego podstawie już jesienią Internetowe Rewolucje mają osiągnąć zasięg ogólnopolski. Decyzja o uruchomieniu Internetowych Rewolucji wynika z planów wprowadzenia przez Unię Europejską jednolitego rynku cyfrowego. Jak informuje Google, jest to ogromna szansa, ale również wyzwanie dla polskiej gospodarki. Polska niestety jest wśród krajów europejskich, gdzie małe i średnie przedsiębiorstwa najwolniej wdrażają nowe technologie.

Google zaprezentowało również wyniki „Jak przedsiębiorcy korzystają z internetu?” A wyniki nie zachwycają. W kontekście wprowadzenia jednolitego rynku cyfrowego będzie to miało bardzo duże znaczenie. Jak się okazuje w Polsce jedynie 33% przedsiębiorców podjęło działania związane z rozwojem biznesu za pomocą narzędzi internetowych, mimo że aż 83% uważa że internet jest ważny, a według 60% można z niego czerpać korzyści.

Szkolenia Google mają pomóc przedsiębiorcom rozwinąć biznes. Czy jesienią Internetowe Rewolucje opanują całą Polskę?